Skrócenie czasu realizacji usług publicznych, podniesienie jakości świadczenia usług publicznych przez urzędy miast i gmin wiejskich - to tylko niektóre założenia nowego subregionalnego projektu „System Elektronicznego Wsparcia Gmin Mazowsza”.
24 lipca 2007 r. w Warszawie spotkali się prezydenci, burmistrzowie i wójtowie gmin Mazowsza zainteresowani realizacją wspólnego subregionalnego projektu z zakresu elektronicznej administracji. Było to czwarte spotkanie tego typu zorganizowane w ramach projektu SIRMA - Sieć dla Innowacyjnego eRozwoju Mazowsza. Uczestniczyli w nim reprezentanci: Wołomina, Lesznowoli, Sokołowa Podlaskiego, Łosic, Węgrowa, Wyszkowa, Siedlec, Milanówka, Osiecka, Sochaczewa, Podkowy Leśnej, Żabiej Woli i Kozienic.
Projekt pod roboczą nazwą System Elektronicznego Wsparcia Gmin Mazowsza będzie miał na celu m.in.:
W wyniku dyskusji określono docelową listę samorządów - partnerów konsorcjum projektowego, zweryfikowano kluczowe założenia przedsięwzięcia oraz ustalono algorytm oszacowania wkładu własnego gmin do budżetu projektu. Dyskutanci poruszyli również kwestię dokumentów koniecznych do przygotowania projektu oraz zaproponowali, aby projekt został zaprezentowany władzom województwa.