Większość warszawiaków twierdzi, że stoi w korkach dlatego, że transport szynowy nie jest zintegrowany - podkreślał podczas wtorkowej konferencji popierany przez PiS bezpartyjny kandydat na prezydenta Warszawy Czesław Bielecki.
Kandydat przedstawił program integracji transportu szynowego. W planach Bieleckiego znalazło się m.in. uruchomienie Kolejowej Linii Obwodnicowej w oparciu o istniejącą infrastrukturę i powiązanie jej z układem I linii metra i budowanej II linii, w czterech kluczowych punktach: Śródmieście/Centrum, Stadion, Dw. Gdański, Koło/Moczydło.
Kandydat na prezydenta Warszawy chce także, by Szybka Kolej Miejska (SKM) jeździła we wszystkich kierunkach oraz, by po obu stronach Wisły powstały dodatkowe linie tramwajowe.
Bielecki proponuje, by w ramach linii obwodnicowej odbudować połączenie od przystanku Warszawa Wola do stacji Warszawa Ochota/Główna; stacje te mają być zintegrowane poprzez przebudowę układu komunikacyjnego na pl. Zawiszy. Planowane są także nowe przystanki po lewej i prawej stronie Wisły. Do integracji systemu ma zostać wykorzystana podmiejska nitka linii średnicowej.
Całkowity koszt przedsięwzięcia miałby wynieść 660 mln zł. W tej kwocie uwzględniono także zakup taboru. W ocenie Bieleckiego, integracja transportu szynowego m.in. zwiększy jakość podróżowania po aglomeracji i zredukuje koszty przewozów.
Materiał KW Prawo i Sprawiedliwość